Externe deskundigen

Als school staan we niet alleen en we hebben dan ook regelmatig contact met verschillende instellingen over de begeleiding van leerlingen. Hierbij kunt u denken aan:

• De schoolarts (afdeling Jeugdgezondheidszorg van de GGD te Spijkenisse). De leerlingen van groep 2 en 7 krijgen een uitgebreid onderzoek door de schoolarts. Na het periodiek onderzoek bespreekt de schoolarts of verpleegkundige die gegevens van uw kind met de leerkracht en/of intern begeleider, die belangrijk zijn voor het functioneren op school.
  • Schoolmaatschappelijk werk (SMW). In overleg met de intern begeleider kan hiervan gebruik worden gemaakt. SMW is er voor adviezen, ondersteunende gesprekken en/of doorverwijzing naar andere instanties.
  • Logopedie
  • Jeugdteam Hoeksche Waard
  • Veilig Thuis
  • Raad voor de Kinderbescherming